anonym81

Direktlänk till inlägg 16 september 2009

Kryssningen, och lite resa

Av Anonym81 - 16 september 2009 21:07

Tänkte jag skulle berätta vart jag har hållit hus så länge?


Börjar med Trancekryssningen , veckan innan blev det inte mycket träning då jag hade fullt upp med ärenden, svara på hästannonser, leta hästar, planera inför resan och städa inför helgen då grannarna skulle vara kattvakt.


Sov inte alls natten mot fredagen, jo jag en timme knappt.. eller sov, låg i sängen, tror det tog ett bra tag innan jag somnade.

PÅ fredagen hämtade jag och mamma upp J och Y och åkte in till tågstationen.

Där mötte vi upp M + J och deras kompisar M + M. Trodde dem sistnämnda var ett par men det visade sig att d inte var det. Guh vad snygg han är. Synd man har så dåligt självförtroende. M tyckte jag skulle ta kontakt och prata med honom på resan men drog mig undan när han raggade på sådana där smala tjejer som ser superbra ut.. Dålig självkänsla direkt. Men han var trevlig, förstår inte varför M inte blev tillsammans med honom. Hon sa visserligen att de var för olika, men ändå!


När vi kom till Sthlm fördrev vi tiden att gå på stockholmsgator och några butiker.

Trevligt.

Sedan blev det buss till båten.

Hela resan var superkul!!!

Gör gärna om det, är en i luciaockså men har förmodligen häst då samt att jag har inte råd, måste försöka spara lite pengar men åker gärna nästa vår eller höst.


Väl hemma den kommande veckan var jag så loj och orkade inte mycket, blev lite motion men inte mycket typ inte alls, kände mig lite förkyld så jag tog d lugnt, tyvärr blev hemmet bristande.


Så torsdagen blev lite pankiartad för att hinna med allt, men han inte städa så mycket men tur var , var det bara pappa som skulle vara kattvakt, så det gjorde inte så mycket, hann iaf diska undan och plocka lite.


Reste på Fredagen på våg mot Muskö först, passade på att stanna hos min moster i deras familjs stuga. Jag hade aldrig varit där och det var mysigt. Det var bara en grej med stället och det äratt dem har mulltoa. Har svårt för det. Två dagar gick bra, och tur var  så skulle vi inte stanna längre. Skulle aldrig klarat det.

Min mosters man tog oss med på en båttur och visade oss lite fina ställen där ute. Det var en upplevelse då jag aldrig åkt sådan motorbåt förut, jo en gång, men det var så länge sedan och det var en sorglig berättelse så jag räknar inte den. Kommer dock inte ihåg mycket av den heller då jag och min dåvarande pojkvän sårade mig så mycket så jag var inne i en annan värld dvs ,en djup depression.

Hur som helst det här var helt annorlunda. Fin båt, bra sällskap. Fin omgivning. Det kunde inte bli bättre.


Söndagen var ett häststopp och sedan tog vi in på ett hotell en natt.


MÅndagen var vi på väg neråt till skåne, red en häst, oh sedan var vi framme i härliga Mölle.

Veckan bestod mest av att sitta i en bil mellan olika ställen.

Aldrig har man upplevt så mycket ortsnamn och småvägar och ställen.

Mycket fina ställen genom Skånes landskap.

Mellanåt stannade man och red en häst.

Lördagen tog vi helledigt , då gick jag omkring i pyamasen hela dagen och låg i sängen  omgångar.. så skönt att vila både en öm rygg och en hjärna som gick på högvarv.

På kvällssidan så gick jag en promenad på 45 minuter så eg, har jag fått lite träning, ni ska veta vilken brant backe det är uppförs till stugan man bodde i. Kalla det för benträning =)


Torsdagen simmade jag också 50 längder i bassängen innan jag gav upp. Det var så tråkigt.


Meningen var att vi skulle åka hem på fredagen men det fanns en ledig stuga på ett annat ställe i byn så vi  bytte till den- välbehövligt.

På söndagen begav vi oss hemåt, först provrida en häst igen och sedan hamnade vi hos uppfödarens kök och satt där och fikade äppelpa och havrekex. måste ha suttit där i 2 timmar.

KOmmer aldrig glömma den trevliga familjen .

Sedan åkte vi hem, stannade och övernattade på ett hotell som fungerade mycket konstigt.

Först luktade väldigt illa i rummet, vi vädrade sedan så öppnade jag toadörren och gick in. Höll på att kräkas, luktade väldigt mycket... skit. får mam säga så. Så vi ringde ner till receptionen, fick en nyckel till ett annat rum så jag gick ner och hämtade nyckeln och sedan kollade jag om det var bätttre där, vilket det inte var,

vi rngde ner till receptionen igen,  då kom det upp en kille som inte kunde prata svenska knappt, han rensade avloppet med något medel och förklarade lite om lukten, hade något med regnet att göra. Lyssnade inte så noga.

Sedan så skulle min mormor tvätta sig, då fanns det inga handdukar. Så det var bara att ringa igen.

Snacka om att känna sig tjatig, Eller jag, det var mamma som ringde =) .

Så skulle vi sova och upptäckte att sängarna var otroligt små och hårda. Utom min, den var så mjuk extra sängen så man låg i en stor grop.

Det v ar bara en sak som överträffade allt detta dåliga på hotellet.

FRUKOSTEN!

Det fanns allt! t om våfflor. Jag var tvungen att äta av nästan allt.

Sedan åkte vi tre vidare, stannade på Ekerö och red en häst och sedan var det hemgång.

kom hem sent måndagkväll, kom inte isäng först 00.00 precis.

Men förstår ni vad glad jag var att få sova i min egen säng.

Efter att sovit i hårda våningssängar och en säng som var så mjuk så att,, ja jag vet inte hur man ska förklara det, det går nog bara att upplevas.


Ikväll skulle jag gå promenad efter att nattat hästarna med min favvokille.

Men fick ett skitkonstigt sms. precis som han vorit full, men tror nog att han var trött bara.

Tror det stod att han inte orkade och att vi skulle ta det till helgen istället.

men det var mest ihopskrivet alla ord och förkortningar och bokstäver så man fick anstränga sig.

Så promenad blev det inte, tänkte gå själv mem min reflex är hos mamma och pappa .

Tar prommisen imorgon istället. när det är ljust. Känns lättare då på något vis.


Vet inte vad jag ska berätta mer...


lämna gärna några kommentarer till mina blogginlägg.


GLÖM INTE REFLEXERNA

OCH KÖR FÖRSIKTIGT I MÖRKRET!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Grr

Av Anonym81 - 28 januari 2010 22:19

Hopp.. kom inte in bilen... skunkigt... Så jag sitter nu och väntar på skjuss, måste ut till hästarna och natta dem. ringde precis... skjussen är nästan här jippppieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!! vi hörs   ...

Av Anonym81 - 28 januari 2010 18:51

  . SKA JAG FÖRSÖKA KÖPA NÄR JAG HAR RÅD VILL VERKLIGEN LÄSA DEN SISTA BOKEN I SERIEN. DEN SLUTADE SÅ JAG VILL VETA VAD SOM HÄNDER SEN. BÖCKERNA HAR VERKLIGEN UTVECKLATS TILL DET BÄTTRE I VARJE BOK. SÅ DEN SISTA BOKEN BORDE VARA RIKTIGT ...

Av Anonym81 - 28 januari 2010 18:47

BETYG: EEEE DENNA BOK ÄR DEN MEST SPÄNNANDE I SERIEN AV DE TRE BÖCKERNA TYCKER JAG. Ljudet av ditt hjärta är den uppmärksammade ­fortsättningen i Stephenie ­Meyers berättelse om Bellas och Edwards omöjliga kärlek "Bella?" Edwards mjuka rös...

Av Anonym81 - 28 januari 2010 18:33

Nu verkar det slutat snöa ute.. Härligt.. Men.. vad ska jag hitta på? har legat och slöat hela dagen i ren tristess. Har ångest... Men så är det ju när man inte gör något. Vettigt alls. Vi är ju skapade för att göra saker. Ska göra något at...

Av Anonym81 - 28 januari 2010 14:18

   Det är väldigt många som skriver något om snön ute, och jag ska inte vara sämre, eller rättare sagt det är nog rätt svårt att undvika, för alla berörs vi av snön på något vis.   I morse var det en halv meter snö ute på parkeringen, men även,...

Omröstning

Vad vill ni läsa om på min blogg?
 Mode för överviktiga
 Viktminskning
 Dikter
 Noveller
 Boktips
 Filmtips
 Dagshändelser
 Tankar om allt möjligt som kan dyka upp... samhälls, filosofiska, psykologiska....
 Hästar och ridning
 Min träning

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästboken- Lämna ett meddelande tack!

Presentation


WELCOME TO MY BLOGG

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards