anonym81

Alla inlägg den 28 november 2009

Av Anonym81 - 28 november 2009 16:07

Rebus sista fallTrots att pensionen är nära lyckas Rebus med sin sedvanliga brist på takt bli avstängd från utredningen av mordet på en rysk exilpoet. Men det hindrar honom inte från att ägna sig åt privat spaning. Och snart inträffar ännu ett mord vilket komplicerar tillvaron ytterligare för den gamle kommissarien.

Har inte vad jag kan minnas läst någon av de andra böckerna med Rebus, och vet inte omj ag kommer att göra det heller, detta var den sista i serien och de säger att det är den bästa boken han har skrivit. Och jag tycker den är sådär.


Betyg: EEE

Av Anonym81 - 28 november 2009 16:01

berättelse finns nyckeln till svaret på frågan han besvarat

Om Wallander - Prästen:

En församlingspräst hittas skjuten utanför ett vandrarhem i Ystad, efter vad som ser ut som ett försök till kallblodig avrättning. Medan prästen, som tros kunna identifiera den skyldige, kämpar för sitt liv på lasarettet, söker Kurt Wallander och hans kollegor efter ledtrådar. Först när det går upp för polisen att prästen haft en utomäktenskaplig kärleksaffär, står det klart att det handlar om ett svartsjukebrott. Men var finns mordvapnet - och vem av de bedragna parterna har haft det starkaste motivet?
 

Om Slumdog Millionaire:

Jamal Malik, en 18-årig föräldralös kille från Bombays slumområden, är bara en fråga ifrån att vinna 20 miljoner rupier i den indiska teveversionen av "Vem vill bli miljonär?". Men när programmet tar paus arresteras han, misstänkt för fusk. Ingen tror att han, en pojke från slummen, kan veta de rätta svaren. Desperat försöker Jamal bevisa sin oskuld och går igenom fråga för fråga föratt förklara hur han kunnat känna till alla svar. För varje fråga kommer det fram en fascinerande historia om hans liv på gatorna tillsammans med sin bror, om människorna som korsat hans väg och, inte minst, historien om Latika, flickan han älskat och förlorat. I varje del av hans berättelse finns nyckeln till svaret på frågan han besvarat


Ja som vanligt är jag sen på att kika på filmer så de flesta har säkert sett denna.

Jag hyrde den härom dagen och tyckte faktiskt att den var helt okej...


Den får fyra EEEE i betyg av mig.



För någon vecka sedan såg jag också Wallander- Prästen.




Var helt okej.


 



Betyg EEE




Omröstning

Vad vill ni läsa om på min blogg?
 Mode för överviktiga
 Viktminskning
 Dikter
 Noveller
 Boktips
 Filmtips
 Dagshändelser
 Tankar om allt möjligt som kan dyka upp... samhälls, filosofiska, psykologiska....
 Hästar och ridning
 Min träning

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästboken- Lämna ett meddelande tack!

Presentation


WELCOME TO MY BLOGG

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards