anonym81

Alla inlägg den 12 augusti 2009

Av Anonym81 - 12 augusti 2009 22:31

Jobbigt att gå ikväll till stallet, halva vägen dit kände jag mig så pigg ohc alert.

För efter att jag somnat efter bokläsningen och chipsen och dippen så vaknade jag mycket piggare, inte så ont i kroppen längre.


Så gick jag och kände mig rätt skaplig i kroppen ändå. men sen efter halva vägen fick jag ont i kroppen. Inte så jag var trött i kroppen bara ont.


Blev värre och värre och nu har jag jätteont igen.

Men.. jag känner mig piggare och alertare ändå nu hoppas för guds skull att det sitter nu så det vänder vill bli pigg igen.


Var lie jobbigt att andas idag. Men helt ok, blev dyngsur av svett...

inte för att jag var slt så skulle lätt kunna gått en bit till.

Vet inte längre om det är värmen, fukten eller min kropp som gör att jag svettas så lätt.


En msn vän ringde ikväll på väg till stallet, pratade med hono första gången, han lät trevllig, ska väl ses på nån fika nån dag framöver. Kul att lära känna lite folk.


Blev irreterad på killen som jag gillar... eller gillar och gillar.... jag är fast besluten att få något grepp om honom vill lära känna honom som vän. Kan inte läsa honom och det är mitt nya projekt att försöka förstå mig på honom hi hi hur som helst tycker jag inte att mna går mitt i ett samtal, iof var de msn bara.... men ändå.... Tycker det är artigare att säga , nu har jag inte tid, inte ork eller vad d nu kan vara... vad är det för hyffs på dagen ungdomar haha...


Jag säger så här.... det kommer bli omöjligt att få in mina 78884 steg den här veckan.... kommer ta ett tag innan det börjar bli en normal stegnivå igen... för , har en känsla att det kommer ta lång tid innan nollnivån är nådd...de steg som är kvar plusas ju på till nästa vecka samt plussas det på det jag äter med. Så det här kommer ta ett tag, men det är en början iaf..

vägde 84.4  idag * suckar*






Sen

Av Anonym81 - 12 augusti 2009 22:31

Jobbigt att gå ikväll till stallet, halva vägen dit kände jag mig så pigg ohc alert.

För efter att jag somnat efter bokläsningen och chipsen och dippen så vaknade jag mycket piggare, inte så ont i kroppen längre.


Så gick jag och kände mig rätt skaplig i kroppen ändå. men sen efter halva vägen fick jag ont i kroppen. Inte så jag var trött i kroppen bara ont.


Blev värre och värre och nu har jag jätteont igen.

Men.. jag känner mig piggare och alertare ändå nu hoppas för guds skull att det sitter nu så det vänder vill bli pigg igen.


Var lie jobbigt att andas idag. Men helt ok, blev dyngsur av svett...

inte för att jag var slt så skulle lätt kunna gått en bit till.

Vet inte längre om det är värmen, fukten eller min kropp som gör att jag svettas så lätt.


En msn vän ringde ikväll på väg till stallet, pratade med hono första gången, han lät trevllig, ska väl ses på nån fika nån dag framöver. Kul att lära känna lite folk.


Blev irreterad på killen som jag gillar... eller gillar och gillar.... jag är fast besluten att få något grepp om honom vill lära känna honom som vän. Kan inte läsa honom och det är mitt nya projekt att försöka förstå mig på honom hi hi hur som helst tycker jag inte att mna går mitt i ett samtal, iof var de msn bara.... men ändå.... Tycker det är artigare att säga , nu har jag inte tid, inte ork eller vad d nu kan vara... vad är det för hyffs på dagen ungdomar haha...


Jag säger så här.... det kommer bli omöjligt att få in mina 78884 steg den här veckan.... kommer ta ett tag innan det börjar bli en normal stegnivå igen... för , har en känsla att det kommer ta lång tid innan nollnivån är nådd...de steg som är kvar plusas ju på till nästa vecka samt plussas det på det jag äter med. Så det här kommer ta ett tag, men det är en början iaf..

vägde 84.4  idag * suckar*






Sen

Av Anonym81 - 12 augusti 2009 22:26

6664 steg till och från stallet= 4,53km

500steg under dagen ca = 0.34 km

totalt ca: 7164steg och ca 4,87km

Av Anonym81 - 12 augusti 2009 20:08

Det är den varmaste sommaren någonsin i Östergötland. Linköping dallrar i hettan och i de omgivande skogarna rasar de värsta skogsbränder trakten sett. Tidigt en morgon hittas en fjortonårig flicka irrandes naken och våldtagen i stadens största park. Flickan själv minns ingenting och kriminalinspektör Malin Fors och hennes kollega Zeke tvingas försöka nysta i de få ledtrådar som finns. Men hur hamnade flickan i parken och vem är förövaren? Malin, som själv har en dotter i samma ålder, berörs mycket illa av det som hänt. Samtidigt anmäls en annan flicka försvunnen av sina föräldrar och kort därpå görs en fasansfull upptäckt vid en badplats utanför staden.

Sommardöden har kommit till Linköping, och drömmen om en härlig sommar förvandlas under några julidagar till en fruktansvärd mardröm.

Sommardöden är andra delen i Mons Kallentofts trilogi om kriminalinspektör Malin Fors vid Linköpingspolisen som inleddes med den kritikerhyllade boken Midvinterblod. Det är en omskakande berättelse om övergrepp, förtvivlad kärlek och djupaste hat.


Den är riktigt bra, spännande och lättsamt skriven.

Svårt att lägga ifrån sig boken. Jag har sträckläst den i princip.

Betyg: EEEEE ( högsta betyg!!!!)

Av Anonym81 - 12 augusti 2009 11:59

på det här....


värken.... är nog delvis för att jag ligger för mycket men, vart ska jag få energin i från?

Och när ska jag sluta äta äta äta äta äta äta äta....

Besvikelsen är stor, trodde jag skulle ha gått ner till 80 kg till kryssningen, var på god väg och sen dog allt, ÅTERIGEN!


Men ska promenera idag, det blir nog inte värre i värken för att jag rör på mig.


Men det som bekymrar mig mest är halsvärken. Varför har jag den?

 Förkylning/ allergi säger läkarna.

Kan ta lång tid under sommaren att bli frisk. Men ändå... Jag blir ju sjuk av och till hela tiden. Så jobbigt, dessutom har jag gjort tester och grejjer..... men jag är helt frisk i övrigt.


Det jag tror energibristen ligger i är att jag inte har så mycket att se f ramemot på dagarna, har svårt att ta tag i saker när jag inte ha några måsten. hoppas det blir bättre sen.... Måste iaf ta tag i städningen.... den 27 måste allt vara i topptrim då grannarna ska ta hand om mina kissar... helst tidigare så jag kan visa dem lite....


Kliar i halsen....

Nästan hostig,

Saknar någon att sova med på natten.

Saknar mannen i mitt liv.

Var finns han?

Söker inte....

Men han finns väl därute... får jag hoppas...


Tack för att ni läser mina inlägg.

Kommentera gärna!!!!

glöm inte att rösta i min omröstning om du inte redan har gjort det. Har upptäckt att det är 28 stycken som röstat, inte dåligt. 72 stycken kvar till 100 inte illa =)



Omröstning

Vad vill ni läsa om på min blogg?
 Mode för överviktiga
 Viktminskning
 Dikter
 Noveller
 Boktips
 Filmtips
 Dagshändelser
 Tankar om allt möjligt som kan dyka upp... samhälls, filosofiska, psykologiska....
 Hästar och ridning
 Min träning

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästboken- Lämna ett meddelande tack!

Presentation


WELCOME TO MY BLOGG

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards