anonym81

Alla inlägg den 6 december 2009

Av Anonym81 - 6 december 2009 23:05


En helt okej film.

Får i betyg: EEE


En rysk konsertcellist utsätts för ett bombdåd efter ett uppträdande i Ystad. Kvinnan visar sig vara ett kronvittne i ett mordåtal mot en medlem av den ryska maffian, nämligen sonen till dess ledande man, den länge internationellt efterlyste Leb Munchin. Wallander och hans kollegor befinner sig med ens mitt uppe i ett krig mot en mäktig internationell motståndare vars metoder är skoningslösa. Men Wallander anar att Leb Munchins motiv denna gången inte handlar om pengar och krass vinning, utan om något mycket djupare. Till slut står Wallander öga mot öga mot en åldrad brottsling som är redo att utkämpa sin sista strid med alla medel han förfogar över...

Av Anonym81 - 6 december 2009 23:01


BETYG: EEEE


En spännande bok som man inte kan släppa ifrån sig i första taget.

Säger bara_ Läs den!


När arbetarna på en byggfirma i Göteborg river i brandresterna efter en gammal träkåk upptäcker de ett lik. Kroppen, som ligger inmurad bredvid
skorstensstocken, identifieras som Mats Persson, spårlöst försvunnen sedan en novemberkväll 1983. Utredningen var omfattande den gången och det sista säkra vittnesmålet visade på att han kommit nära sanningen om mordet på hans far.

Kommissarie Sven Andersson har tänkt sig ett lugnt sista år fram till pensioneringen. Cold cases-avdelningen verkar därför vara rätt plats för honom. På våldsroteln, där han jobbade tidigare, råder däremot extrem arbetsbelastning. Kriminalinspektör Irene Huss och hennes kollegor lägger ned all kraft i jakten på en mördare som inom loppet av några dagar har dödat två tonårsflickor. De upptäcker snart ett mönster, men tiden är knapp – fler flickor riskerar att falla offer för mördaren. Samtidigt rasar
det alltmer upptrappade gängkriget i den undre världen. Inte undra på att våldsroteln med lättnad lämpar över två stora pappkartonger gammalt
utredningsmaterial till den surt muttrande Sven Andersson. Men det finns något i fallet som ändå fångar honom. Mats Perssons far Elof sköts utanför
sin bostad. Tre skott avlossades på nära håll, ett i huvudet och två i bröstet. På exakt samma sätt som sonen Mats mördades över fyrtio år senare.


Av Anonym81 - 6 december 2009 22:31

NY MÅNAD

och julen närmar sig med stormsteg. Lite trist att den lilla snön vi fick regnade bort det är tråkigt.


Jag skäller på mig själv också för att jag är så dålig att blogga för egentligen tycker jag det är rätt kul men har kommit av mig sedan låååång tid tillbaka. Men tänkte göra en vanlig kort uppdatering.


OBS! NI SOM VÄNTAR PÅ MINA TRÄNINGSUPPDATERINGAR FÅR TYVÄRR VÄNTA ETT TAG TILL. MEN DET KOMMER SOM SAGT.


Okej nu till en kortis uppdatering.


* Jag ligger i slutspurten i pluggandet nu. 3 100 poängskurser som ska vara klar inom tre veckor dvs jag har bara haft 4 veckor på mig men det kan det vara värt när jag vet vad jag vill bli när jag blir stor.

Nackdelen är stor sömnbrist. Men det är det värt. Man sover då och då. När man har tid liksom. Men det är ju bara ett kort tag till sedan är det äntligen över ... Puuuh.


* Bilen har varit trasig. Och vi har pratat med en som skulle hjälpa mig fixa den. Det tog en jädrans tid, uppskjutet hela tiden. Men äntligen är den fixad... nåväl inte allt... så jag kan fortfarande inte besikta den men som sagt jag får iaf köra den ett litet tag till.


* Ridningen går hyffsat... har gått bra men fick ett litet bakslag här i veckan som var. Det kändes super super dåligt men efter att ha kollat på filmen när mamma filmade ( ja faktiskt vill jag bli filmad så ofta det går, det gynnar min utveckling mitt mål är att om 2-3 år vara tillbaka i samma form som jag var i när jag var som bäst dvs mellan 16-20 innan handikapp och dåliga relationer spelade ett finger med i spelet.


* Jag har fåttt tid hos en distriktsköterska och jag hoppas och håller tummarna att jag kan få träning på recept om inte så kanske hon kan komma med några goda råd hur jag ska gå vidare. Vikten har som sagt stannat av lite.


* Gymträningen har gått hyffsat, men jag är lite för lat.. men har nu bestämt mig för att ge lite till när jag är slut, det är trots allt det jag bygger kondis på och minskar fettförbränningen skulle nästan behöva ha någon som står och skriker lite på mig så jag gör det där lilla extra. I ridningen kommer det automatiskt. Men som sagt.. Kanske jag kan hitta flytet i det hela snart .


* I veckan har jag varit lite dålig igen. Jag låg på gränsen till temp så jag tränade ingenting i måndags. I Tisdags red jag för Maria E och hade nog någon släng av något i kroppen för jag var helt slut och jag började nästan gråta, men som sagt man måste få ut det lilla extra ur hästen också. Men efteråt kändes det skönt. I Onsdagsmorse red jag också för Maria ohc var helt jädrans slut ... kroppen hängde inte med men som tur var var hästen mer självgående och inte lika seg som på tisdagen. Han gick bra, och jag var nöjd. . Sedan var det hem en sväng för att vila lite och duscha för att sedan bege sig på en 2,4 km lång promenad i 8 minus grader för att möta upp hovslagaren.  Men han kom aldrig och då blev jag lite sur. Eftersom jag inte var så pigg och han svarade inte när man ringde.

Resten av veckan har bara varit vila och lite plugg... mindre pluggande än vanligt för att hämta krafter.


* har pratat med min vän Tim från mammas pojkar också i torsdags. Jag vet inte men han är lite strange, inte samma som innan han vistades i Tv- fast det är klart många sliter och drar i honom nu. Men han är Alltid snäll och trevlig, en klippa faktiskt.


* Har också pratat med en annan vän. Och det känns helt ok. Fast man blir lite sur när dem jag sagt upp kontakten med för att dem inte hade tid är på samma fester som honom , men jag bryr mig inte. Vet vilken nivå dem står på nu.


* blev sur på en annan vän här i onsdagsmorse med. För att han inte förstår. Utan han tror sig veta vad som är bäst för mig jag gillar inte sådant..


* Blev också besviken på en annan vän för några veckor sedan när jag skulle träna , vi hade bestämt via msn på morgonen och sedan dök hon aldirg upp, jg väntade och väntade, tänkte ringa henne men tänkte att om hon inte kommer så borde hon ju skicka ett sms iaf och säga att hon inte dyker upp men det gjorde hon inte.


* Är det bara jag och min familj som är så knepiga att när man bestämt så har man och dyker det upp något så hör man av sig. För det vill ju jag, vill ju veta så man inte oroar sig eller väntar i onödan.  Hellre höra av sig en gång för mycket än en gång för lite. Likaså att andra  också kan ringa mig. Nu ringer nästan ingen mig för att jag inte ringer dem.. men det är bara för att jag önskar önskar att de andra kan ta initiativet någon gång. Dem vänner jag har i övriga landet - där är det ömsesidigt, ibland ringer jag och ibland dem, det är synd att man träffar dem så sällan bara.


* min arm värker så fruktansvärt igen. Gör ont konstant. mer eller mindre och vissa rörelser blir det värre i ¨. Det dumma är att det är inget fel och jag har snart gått med skadan i snart 2 år sedan misshandeln.  Men något fel i muskeln eller något är det ju, strålar som ut i armbågen och sist det var det var det en form av tennisarmbåge , nu vetetusan, får väl ta tag i det snart också.. är bara så trött på att träffa läkare, sjukgymnaster, kuratorer, sköterskor m m. har gjort det så mycket av och till nu så att jag känner att jg kräks snart .. speciellt med läkarna.  Men det är tur att dem finns. Men oftast kan dem inte lösa mina problem för jag har oftast så knepiga problem. Ta bara det med knäet.. det tog 7 år, av mina ungdomsår , mellan 18-25 innan dem hittade felet. Mycket man fick avstå, mycket smärta och depressioner genom dessa år.  Det problemet jag hade kanske jg berättar om en annan gång, vid något tillfälle vi får se.


* utslagen i ansiktet kommer och går fortfarande men det är inte allergi för man får inte nässelutslag av det var utlåtandet av en annan läkare som skrev ihop det. Just nu är dem mindre.


* har nått min målvikt 1- 80 kg... JIPPIE!! Håller jag i det så får jag gå ut på krogen för det var ju min belöning, målvikt 2-- var det tatuering tro? oc h hur många kilo var det ? måste jag kolla upp... nu är det bara 15-20 kg kvar... låter lätt men det är svårare nu... ju mer jag gått ner desto svårare är det att vikten ändrar sig trots att jag ändrat min kost.. Tror det beror på min oregelbundenhet i ätandet... Blir ändring på det efter nyår... Det positiva som är lite glädje i det hela är ---- att jag känner mig kurvigare... kanske inte är så men jag känner mig så...


* knäet värker lite igen.. men ska köra på. .. känner mig dum som går konstigt bara men folk får skratta... jag kan gå och springa nu iaf... och det känns som ett mirakel för min del =)


* en kille krockade med mig på ok parkeringen idag.. .haha.. eller krockade.. körde in... han körde som en galning rakt in i mig när han backade.. en jädrans smäll, hela bilen gungade... men ... tror inte det blev så mycket på bilen.. tur det var mammas och pappas volvo,, den är verkligen tålig så mycket den varit med om genom åren.. hade det varit min gam saab hade det nog inte varit något kvar av den...


Vet inte vad jag ska berätta om mer...


På återseende!

Av Anonym81 - 6 december 2009 22:30

373 besökare hade jag november månad.. tre till sedan förra månaden inte dåligt =)

Omröstning

Vad vill ni läsa om på min blogg?
 Mode för överviktiga
 Viktminskning
 Dikter
 Noveller
 Boktips
 Filmtips
 Dagshändelser
 Tankar om allt möjligt som kan dyka upp... samhälls, filosofiska, psykologiska....
 Hästar och ridning
 Min träning

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästboken- Lämna ett meddelande tack!

Presentation


WELCOME TO MY BLOGG

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards