anonym81

Alla inlägg den 16 december 2009

Av Anonym81 - 16 december 2009 19:27

Tittar på finalen på femman..

Blir så blödig eller vad man ska säga..

jag fäller en tår för jag tycker det är så fint att se att man kan förrändras både som person och i vikt med lite hjälp och motion och " jävlar annamma" och speciellt målmedvetenhet. Så går det mesta.

En del människor känner man knappt igen för att de har gått ner så mycket ,ser ut som en annan person.

Men programmet ger mig motivation att man verkligen kan gå ner, kan dem så kan jag eller hur?


Vi får se.. msåte få till kosten och sömnen..

men ni ser jag åker också som en jojjo i vikten. Vi får se hur jag ska lösa det.


nu ´kan jag inte skriva mer... kikar på det...


vi hörs...

Av Anonym81 - 16 december 2009 18:53

VECKA 46

 måndag 9/11 - 84.8

Zimbamoves


Tisdag 10/11- 84.4

ridning 50 minuter

Afropower dance + Free power dance - 60 minuter


Inga anteckningar först

vecka 48


Måndag 23/11: 84.4kg

zimba moves 45min


Tisdag 24/11: 84.8

ridning 60 minuter

Löpband 20 minuter


Onsdag 25/11:82.8


Torsdag 26/11: 82.8

uteritt 40 minuter


Fredag 27/11: 83.9

gymmat 1,5 h löpte 30 minuter + arm, styrke och mage


Lördag 28/11 : 84.4


Söndag 29/11: 82.8 Ridning till och från ridhuset ( löshoppning) 20 min ca


V49

 

Måndag 30/11 : 83.4


Tisdag 1/1: 82.4

Maria Eriksson träning


Onsdag 2/12: 81.8

Maria Eriksson träning


Torsdag 3/12

80.0


Söndag 6/12 uteritt 40 min skritt


Måndag 7/12: 84.8

Löpband 3,5 km


Tisdag 8/12 : 83.7

Löpband 2,5 km ( knäont)


Onsdag 9/12: 84.3

Skritt 50 minuter


Torsdag: 83.7


Fredag 11/12: 83.8

Löpband 30 minuter- weightloss 2,87km

allsidig lättare styrketräning

totalt i gymmet 1/5 h

ridning 40 minuter


Lördag 12/12: 83,0

Åsa träning


V. 51


Måndag 14/12 82.9

Tisdag 15/12: 4.91 km weightloss programmet i 50 minuter

Onsdag 16/12 : 84.1 

4.95 km i weightlossprogrammet i 50 minuter.

Av Anonym81 - 16 december 2009 18:45

I går gick jag och lade mig vid 22 då mamma ringde efter att jag har försökt få tag i henne en längre tid för att jag ville visa hur hästen såg ut på fossingarna.

Så vi åkte upp till stallet vid 22.30 och jag vi sade henne och efter det, då blev jag uppe i varv igen efter att jag hade duschat och tagit på mig pyamasen efter att nattat hästar igår,innan vi åkte till stallet åter igen. Så jag somnade som vanligt inte först vid 1-tiden.

Men jag sov ända fram till strax före 8 då kissarna ville ha uppmärksamhet och mat och en av dem busade som tusan.


Så nästan 7 timmar sov jag totalt idag.

vilade en stund mellan 8och 9.30 men sov inte.. låg bara och slappade och funderade på saker.


Svettades iof.. vaknade svettig, öppnade fönstret minmalt bara för att få in friskluft... vid 9 tiden blev jag jättesnorig och har varit mer eller mindre snorvlig hela dagen.


Men känt mig sådär utvilad.



Av Anonym81 - 16 december 2009 18:14

Vaknade...

Nej jag glömde både frukost och lunch idag, men middag blev en svensk sallad... ja jag vet.. borde gjort något hemma istället men var så hungrig efter träningen och skulle ju inte direkt hem, var ju tvungen att tanka först också och vistas ca 2 timmar i stallet med mockning, blanda hökassar, fylla burkar och hålla i min häst när han skulle skos, visste inte hur han var att sko eftersom vi nyss köpt honom men han var snäll, men lite otålig, när sista skon skulle fixas då kröp det verkligen i kroppen på honom.

Även hovslagaren tyckte att min fyra åring var fin. Han tyckte även att han hade bra hovkvalitet, något sämre fram men inte så farligt , eller nästan ingen skillnad. Hans hovsprickor kommer att bli bra om några skoningar kanske rentav till nästa om vi har tur.

 

På träningen idag : När jag stod på löpbandet kom en kvinna som var där samma tid som mig igår e.m . Hon frågade om jag stod kvar sedan igår, hela natten, ja sa jag, jag har växt fast, dags att åka hem sa hon åsså skrattade vi. Trevlig kvinna. Kanske man kan knyta lite band där också, bra för min självkänsla.  Gick 4.95 km idag och igår gick jag 4. 91. Trodde jag skulle orka mindre idag eftersom jag vaknade svettig, gick och öppnade ett fönster imorse och sedan när jag skulle upp vid 9.30 så var jag nästäppt.Eller täppt och täppt mest tjock i näsan och väldigt snorvlig.

Tror katterna har gått och blivit förkyld också dem nyser och nyser.

 

Var till Af för ett utslussningsmöte... KOm fram till att vi skulle ses efter nyår i Januari någon gång och prata om vad jag ska hitta på då. Det var inte så farlig som det lät det där med att prestrera något. Däremot lät det mindre bra att minska från sjukpenning till aktivitetsbidrag med nästan 1000 kronor i månaden. Det innebär att jag går från 4.500 till 3.500 kronor och jag hoppas verkligen att Sociala går med på att fortsätta hjälpa mig med hyran annars blir jag riktigt deppig igen för jag vill må bra , och det gör jag i denna lägenhet, vill inte flytta härifrån. Det är nästa panik jag kan känna lite för.

Men allt ska väl lösa sig får jag hoppas. TÄNK POSITIVT! TÄNK POSITIVT!

 

Vad kan jag berätta mer, inte så mycket...

Känns nu som jag kan tappa två ok från mina axlar funderingen på ekonomin samt hovarna på hästen. Egentligen tre, vet att jag kommer att hinna färdigt med Rättskunskapen tills på söndag också. Tänkte lämna in alla uppgifter imorgon, har två kvar. Tänkte varken rida eller gymma imorgon. Ska ju bli så kallt.

Mellan 13 och 16 minus grader.

Tyckte det var tillräckligt kallt nu med nästan 9minus. I of blåste det. Men ändå.

Egentligen så behöver man inte bry sig kommer ju att sitta inomhus mesta dels imorgon. Men det som är gruvsamt är att kliva upp klockan 7 på morgonen och släppa ut hästarna och fylla vatten i tunnorna. jag har ju så dåliga vinterkläder. Framförallt skor.  Sedan har jag intaget också . JIPPIE!!!!  ( Tänkt positivt , tänk positivt )

 

Saknar också någons sällskap, det är lite tråkigt ibland.

Fast får jag inte vara med dem jag riktigt riktigt tycker om så får det vara orkar inte umgås med dem ytliga bekantskaperna just nu, blir bara stressad av det. Vet inte vad man ska säga och så...

 

Har skrivit julkorten idag tyvärr glömde ajg att posta dem, var sista dagen idag . Men jag får skicka dem som vanligt imorgon och hoppas de hinner fram till jul, Tyvärr får man så sällan julkort nuförtiden. Men man får alltid av släkt och vänner, men jag hoppas att jag kan göra någon glad med julkort.

 

Ikväll blir det soffläge. Tyvärr tänker jag på HAN! fortfarande min vän.! Ja jag är kär, men inte som förut, känns nästan starkare nu, svårt att förklara, ett starkt vänskapsband. Det kändes så avslappnat och bra sist vi sågs men kanske är det för att Dem där... ja jag kallar dem så, vill inte nämna dem vid namn inte lägger sig i, och gör något större än vad det är, jag kunde för första gången , som första gången vi sågs vara mig själv.

 

Glöm inte att rösta i frågan jag har =) om ni inte redan har gjort det.

Tack för att ni läser bloggen.

Vore ändå ro ligare om ni gav er till känna så jag vet vilka ni är =)

 

TA PÅ ER VARMA STRUMPOR, EN VARM TJOCKTRÖJA OCH EN MÖSSA NU, OCH GLÖM INTE REFLEXEN!!!! ( om ni ska ut när det är mörkt)

Omröstning

Vad vill ni läsa om på min blogg?
 Mode för överviktiga
 Viktminskning
 Dikter
 Noveller
 Boktips
 Filmtips
 Dagshändelser
 Tankar om allt möjligt som kan dyka upp... samhälls, filosofiska, psykologiska....
 Hästar och ridning
 Min träning

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästboken- Lämna ett meddelande tack!

Presentation


WELCOME TO MY BLOGG

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards