anonym81

Alla inlägg den 15 december 2009

Av Anonym81 - 15 december 2009 08:45

Somnade vid 2 -tiden inatt och sovit oroligt hela natten.

Känns inte som jag kommit in i någon djupsömn.

Vaknade nu strax före 8- har suttit och bloggat, varit på toaletten och gett kissarna mat, ännu har jag inte velat ätit frukost.

Ska vila nu till 10.  En timme bara och jag måste se till att kliva upp om en timme för jag måste verkligen ändra på mig. Hur trött och grinig jag än må vara och kommer vara ett tag , ett par dagar , eller veckor det vet jag inte, beror väl på hur jag sover.

Av Anonym81 - 15 december 2009 08:20

Idag har jag satt upp några mål jag ska följa och ta tag i:


ska vila en stund till efter jag pluggat färdigt sedan blir det frukost vid 10


Ska försöka göra en lunch vid 13 tiden. Ja jag måste ju förrändra mina matvanor och det är väl dags att börja på en gång. Annars blir det bara uppskjutet och uppskutet och det är lunchen jag har fuskat med mest, samt ättider.


Vid 15 tiden ska jag åka och gymma. Är löpbandet ledigt ska jag köra weightloss programmet, har bestämt mig för att köra det ett tag.. Få se om jag är modig nog att göra lite styrkeövningar också, brukar vara folk där och då blir jag som feg att göra något, har med min självkänsla att göra, men jag måste ta tag i det också, är det folk där, så har jag som mål att prova en eller två maskiner iaf. Och se om jag klarar av det, jag måste ju börja nångång med det också för att komma från den fobin över att det känns som alla stirrar på mig och min övervikt, min svett, och hur alla tycker jag ser ful och konstig ut, och att jag gör fel med maskinerna, vilket jag kanske också gör speciellt när jag är nervös och spänd, för då låser sig min mekanik.

Vet att allt sitter i mitt huvud, och det är det jävligaste, jag vet om det, inte är det någon som bryr sig, alla har ju fullt upp med sitt, alla är nog glad att jag har tagit tag i det med vikten och träningen, vi har ju alla där ett gemensamt intresse precis som med hästen och stallet, och där är ju alla på olika nivå med.

men men....


Däremellan ska jag plugga.


Direkt efter träningen ska jag sticka till stallet medan jag är igång. Blir väl vid 17-tiden åker hem vid 18 tiden ( kan ju fortfarande inte rida med hans barfota hov och eländiga fötter)


Sedan ska jag slänga i mig middag, ja jag ska göra middag. Kanske titta på Biggest looser ( har sökt till den svenska versionen men jag antar att jag väger för lite för att dem vill ha med mig men vi får se, det har ju inte skadat att jag sökt, tror det kan vara en erfarenhet för livet att vara med där) jag blir så motiverad att träna när jag ser det men också avundsjuk, som att de på 3,5 månad har tappat så många kilon.

En av dem har tappat 60 kg sedan han kom dit. Hur gör dem.... ??? Kost och träning verkar vara deras fokus, bort med alla godsaker. Men jag kan också titta på dem ibland och tänka... herregud är jag så där stor, men jag ser också att dem har fått muskler överallt.

 Hellre stor och med muskler tänker jag än stor utan. Så jag tror tyvärr att med min ärftlighet så kommer jag aldrig bli riktigt slimmad.

Men om jag kunde få bort babymagen ( ja det ser ut som jag är i 5e månaden eller nåt) så skulle jag bli så otroligt glad) kanske skulle jag kunna titta mig själv i spegeln igen.

 Nu vill jag inte titta mig i spegeln,mår illa, blir ledsen och besviken över mig själv oavset jag försöker tänka positivt eller inte, jag vill inte heller gå ut, fast jag egentligen vill.  Folk stirrar ju och tycker jag är ful.

Vilken kille vill ha en tjej som ser sorgen i ögonen och är stor? Ingen vad jag vet. . .

Just nu ligger jag iaf på en vikt mellan 82 och 83kg det är ju positivt. Inte på 85 eller 84 eller 86. Men jag var nere på 80 ännu förra veckan och sedan gick jag upp igen... åker som en jojjo.


Hur f-n ska jag kunna gå ner 20kg? eller 17cm runt magen?

Det står liksom stilla.

20 kg det låter inte mycket och borde vara så enkelt... 

men jag vet inte vart felet sitter.


Kanske regelbunden sömnrytm och regelbunden kost.

Kanske ta i lite mer när jag motionerar , det är det enda jag kan tänka mig.

Hur gör dem i biggest looser som tappar mellan 1,5-2,5 kg i veckan som ligger runt min vikt?


Ne.... nu ska jag vila en stund... fram till 10 sedan blir det frukost..

Hur jag har sovit?

Kanske ska jag blogga in lite hur jag sover för att motivera mig, ni håller ju kollen så jag måste ju se till att försöka förändra mig, vill ju vara en förebild och visa människor med liknande problem som mig att allt går med lite vilja, fast det är motigt i bland... så jag gör en egen rubrik fr om idag. där jag skriver hu jag so ver på dagarna och nätterna, ja oftast sover jag på dagarna eftersom jag har svårt och sova på nätterna och det är så tröttsamt, och hjälper till att förstärka spänningar och oro skulle jag tro samt depressionen som jag vill bli av med.

Men f rom idag ska jag försöka förändra mig, Jag vill inte sova bort dagarna... Har jag aldrig velat genom min resa upp och ner i depressionen.

Men det positiva är att jag mår mycket bättre när jag har varit i gymmet, eller i stallet iaf för en stund, men det svåra är att sova.


Tack alla som orkar läsa min blogg...

lämna gärna ett avtryck det skulle glädja mig.


Kram!


Omröstning

Vad vill ni läsa om på min blogg?
 Mode för överviktiga
 Viktminskning
 Dikter
 Noveller
 Boktips
 Filmtips
 Dagshändelser
 Tankar om allt möjligt som kan dyka upp... samhälls, filosofiska, psykologiska....
 Hästar och ridning
 Min träning

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästboken- Lämna ett meddelande tack!

Presentation


WELCOME TO MY BLOGG

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards