anonym81

Alla inlägg den 15 juli 2009

Av Anonym81 - 15 juli 2009 22:24

Förstår inte var jag ska få min energi ifrån, trodde man skulle bli pigg av att röra på sig men inte jag.


Hur som helst... Vad har jag gjort idag? Hmm..

Jag sov ut till 11 ungefär, klev upp i sakta mak, åt i sakta mak , en lasagne.... fy mig... men jag äter bara onyttigt måste komma i från det.

Sedan satte jag mig framför datorn en liten stund, åkte till föräldrarna, hämtade ett frimärke och postade ett brev.

Sedan lade jag mig ute på gräsplätten och läste en timme ungefär, gick in vilade ohc läste, sov en timme ca, klev upp tänkte ge hästarna middag men då hade min käre stallkamrat gjort det. Åt middag, nudlar. innan smakade jag en liten liten bit tårta som blev kvar, men den var så söt så jag åt istället inte för att jag eg, var hungrig men tänkte att det kanskeär bra att få i sig nåt, satt framför datorn, åkte till stallet, precis när jag kom till stalltet kom värsta åskskuren och skyfallet. Men det gick över sån tur var. Red 45 minuter. Blir småirreterad i slutet av passet som vanligt, det är inte roligt att rida längre,,, försöker njuta av att bara gå på långa tyglar men det är nästan omöjligt. Åkte hem, kollade lite på tv, tog tre småskedar av tårtan, tyckte det var sött och äckligt såjag slängde resten, gick på promenad för att natta hästarna, stallkompisen fodrade igen så det blev en kortare tur än jag tänkt.


Har så jobbigt med mig själv igen. Tycker jag ser stor och tjock ut. Känner mig så ful. Blir irriterad och nästan småledsen för det. Men ändå kan jag inte vara så tjock, eller jovisst är jag det men igår tog jag på mig en kjol jag köpte för tre år sen när jag träffade exet. Jag fick knappt på mig den då, nu sitterden ganska löst inte jättelöst men det är inte nå problem at knäppa igen den. Sedan så fick jag idag på mig ett par shorts jag inte lyckats fått på mig på ett tag. Men ändå, känner jag mig tjockare och tjockare... Fast det borde kännas tvärtom, varför känns det så? Det är ingen som har sagt nåt om mitt utseende på länge. Men varför är de sådär för?

NU ska jag gå och göra mina kvälls situps, benböj och armhävningar.

Lämna gärna någon kommentar... I Love that!!



Av Anonym81 - 15 juli 2009 22:18

MIDVINTERBLOD

MONS KALLENTOFT


Det är den kallaste vintern i mannaminne och ute på den blåsiga, snötäckta Östgötaslätten hittas en man ensam hängandes i ett träd. Hans frusna kropp är illa tilltygad. Tillvägagångssättet påminner om ett gammalt asablot

Men rör det sig verkligen om ett människooffer? Och varför har någon gett sig på Bollbengan, mannen som hänger i trädet och alltid varit utstött av resten av samhället?

Mara Fors ger sig ut på jakt efter mördaren, en jakt som för henne in på djupet av en människas kyliga mörker. Hon följs åt av Bollbengans ande som svävar under de kalla stjärnorna och manar på Malin att ta reda på hans historia.


Detta är första delen på en triologi om kriminalinspektör Malin Fors vid Linköpingspolisen. En otäck suggestiv berättelse om gamla oförätter, hemligheter och de fruktansvärda saker som  människor kan utsätta varandra för.


BETYG: EEEE

Av Anonym81 - 15 juli 2009 22:09

LEVANDE BEGRAVD

PETER JAMES


Ett dåligt skämt på svensexan- Michael Harrison skulle få igen för det han utsatt sina vänner för tidigare. Men allt går väldigt fel. Vännerna kraschar med bilen på väg till puben och Michael blir lämnad ensam, levande begravd i en kista som långsamt tar in vatten.

 Tre dagar är kvar till bröllopet och kommissarie Roy Grace kontaktas av den upprörda fästmön- Ashley Harper.

Den som borde veta bäst om Michaels försvinnande säger ingenting alls. Den personen som har mest att vinna på att Michael aldrig återfinns mer än nåon kunnat ana.

Roy är skicklig på att utreda mord och hjälpa andra men han har inte lyckats lösa det största mysteriet i sitt eget liv, hustruns försvinnande. NU ställs han för ett fall där han har tiden emot sig och där varje genombrott i utredningen bara innebär fler komplikationer.


BETYG: EEE

Av Anonym81 - 15 juli 2009 22:03

45 minuters ridning lugn ridning ger 6200 steg

Promenad 35 minuter väldigt lugn promenad idag

situps 100 st tror inte dem blir jättebra men det känns iaf när jag gör dem , ca 10 minuter ger ca 1150 steg

armhävningar 10* 4 tror inte dem blir så bra men jag försöker mig på iaf.

Benböj 4*10st

Totalt under dagen med promenaden har jag bara gått ca 8428 steg vilket är väldigt lite, måste öka på det.

Alltså gång under dagen ger 5,65km+ de andra stegen ger totalt en sträcka på ca 10,57 km....

Det är väldigt lite.... måste försöka öka på det imorgon.

Det här är min uträkning enligt min vikt och steglängd....


Omröstning

Vad vill ni läsa om på min blogg?
 Mode för överviktiga
 Viktminskning
 Dikter
 Noveller
 Boktips
 Filmtips
 Dagshändelser
 Tankar om allt möjligt som kan dyka upp... samhälls, filosofiska, psykologiska....
 Hästar och ridning
 Min träning

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästboken- Lämna ett meddelande tack!

Presentation


WELCOME TO MY BLOGG

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards