anonym81

Alla inlägg den 4 juni 2009

Av Anonym81 - 4 juni 2009 19:32

6.84 km gång

Kalorier= 575


Kort info: 


Lagomt tempo.

Lite ont i vaderna mer höger än vänster men inte så farligt.

Rörligare i kroppen.

Mer avslappnad i axlar, rygg , mage osv.


En kille med röd volvo 740 tutade åt mig på vägen hem - vete tusan vem det var, han inte att se, men han se d var en kille =) 


Pappa vinkade också med bilen på vägen hem


Mötte en kille på cykel vi tänkte flytta på oss bägge två, sedan viftade han med cykeln lite och  skojjade liksom, han log, Finns det verkligen så fina killar i området, har aldrig sett han förr, så fina ögon men garanterad upptagen haha.

Onödigt vetande: han cyklade med toalettpapper =).


Aldrig någonsin kunde jag tro att det var så roligt att gå, varför har jag inte börjat gå tidigare? ja just ja, det är ju för att jag har haft skador, dum jag är. Men vad mycket man hinner se och upptäcka.


Nu blir det något att äta. för nu har det snart gått en timme. En timme efter motion ska man äta tidigast =) 




 


Av Anonym81 - 4 juni 2009 17:53

Besökare idag: 26 Besökare igår: 39 Den här månaden: 103 Förra månaden: 222

Av Anonym81 - 4 juni 2009 17:43

Var till hästen   och kramade och borstade lite på honom. Jag vet inte riktigt vad jag ska aktivera honom med i och med att han inte fick bli riden i dag eftersom han var mer svullen i benet idag.

Väntade också på hovis. Han skulle komma vid 17 tiden, ingen hovis dök upp, ringde- och han hade några kvar att sko. Men han kommer i morgon vid 15 istället, jagh oppas verkligen att han gör det nu. Det är kris på skofronten.


Är så trött idag, något så fruktansvärt.! Beror nog på vädret, mulet och blåsigt. Fast blåsten har avtagit litemer och mer. Det är sådana här dagar man saknar att ha någon att krypa upp tätt intill någon som man tycker om och bara gosa i soffan medan man ser en riktig bra film.


Men har bestämt att jag ska gå en promenad ändå.

Sitter jag hemma retar jag mig bara på stöket och jag är inte så pigg så jag orkar ta tag i det. Men så stökigt som jag har i alla rum nu, så har jag aldrig haft sedan jag flyttade hit. Ingen myskänsla direkt. Men har jag tur piggnar jag till efter prommisen.


Nu ska jag byta om och gå.

Vi ses säkert sen på uppdatering hur långt jag gått.

Av Anonym81 - 4 juni 2009 14:08

WOW!!!

Det var kul = )

Av Anonym81 - 4 juni 2009 14:02

oj oj oj.... såg precis att jag haft 95 besökare hittils denna månaden, håller d i sig så slår jag lätt förra månadens besökarstatistik.


Men en sak får jag inte ihop, så många och bara 11 inlägg på röstningen.. Glöm inte den också =) 

Av Anonym81 - 4 juni 2009 13:53

Är nog fel forum men varför inte kanske någon vet någon som kan ge mig tips på var man kan hitta en dressyrhäst.


Jag är 28 år gammal söker dressyrhäst att köpa.

Jag är 165 lång. Har tävlat dressyr LA klasser.

Söker en snäll häst att träna, tälvla och utvecklas med.

Ålder: från 4 år och uppåt.

Tränar kontinuerligt för instruktör och referenser finnes om ni så behöver.



Krav: Ingen hingst.  Den ska vara lätt att hålla på med , dvs kunna hanteras av alla. Den ska vara trafiksäker och cool. Den ska vara lättlastad och snäll att sko ( ett måste) och snäll på borta plan.


Lämna ett inlägg i kommentarerna så återkommer jag.

Tack!



Av Anonym81 - 4 juni 2009 13:38

Jag tänkte så här:


Ni som vill vara med och leka kan väl fortsätta min berättelse nedan genom använda max 100 ord. Sedan fyller jag på med era inlägg där det passar i berättelsen så ser vi hur länge berättelsen fortsätter och vilken handling den intar. =) 

Hoppas någon vill vara med!


Jag satt ute i kylan på en bänk, det var vinter. Jag hade en varm dunjacka på mig och dubbla byxor som inkluderar långkalsonger. På huvudet har jag en rosa mössa och på händerna gråa vantar. Jag frös och det var tidig morgon. Bussen verkar vara sen, som vanligt och jag kände mig lite stressad för detta var en viktig dag för mig. Bredvid mig stod en äldre dam med rullator och en kille som inte såg så dum ut. Men jag satt bara och väntade, jag kände mig lite fånig eftersom jag bara slängde på mig något som hängde framme i stressen för att inte missa bussen.



Av Anonym81 - 4 juni 2009 13:00

I går när jag var ute på promenad, stod mitt " godis" ( jag kallar han för det ) , vid deras dörr ut på baksidan och pratade telefon. Han hejjade glatt och såg ut som han ville prata men jag gick bara, jag kände inte för att stanna och vänta. Jag försöker radera ut alla känslor för honom.För han är ju så underbar, han är verkligen det, en riktig svärmorsdröm. Fast egentligen ville jag.

När jag kommit innanför dörren och typ 10 minuter senare fick jag sms från en annan grann kille, frågade om jag ville komma och kolla på film hos honom. Så vi lade oss på varsin sida i hans soffa och somnade båda två =) Till Mumien. Sedn sov jag i soffan hela natten, han hade klivit upp och lagt sig i sängen. Kände det var lite pinsamt, lite oförskämt. Jag brukar inte sova hårt borta och framförallt inte utan täcke, brukar vara på helspänn och ha svårt att sova en längre tid, men vaknade före 6 imorse och tänkte smyga ut, men då hörde jag att han vaknade när jag stod vid ytterdörren. Frågade om han var vaken och bad om ursäkt för att jag somnat. Han sa det var helt ok. Jag var yrvaken och gick sedan hem. När jag kom hem och hade vaknat till i kylan skickade jag ett smsoch sa att jag kände mig oförskämd och att hoppades han sovit trots min pollennäsa - för min pollen näsa kan göra att jag snarkar eftersom jag blir så täppt =) . Fick ett sms tillbaka - Det är lugnt! sedan kunde jag pusta ut.

Sedan sov jag på soffan hemma en stund. och mamma ringde för några timmar sedan. Ja just det var ju det jag skulle kolla, det var en hästannons på internet jag skulle kika på.

Bäst jag gör det innan jag glömmer det.


Tidigare månad - Senare månad

Omröstning

Vad vill ni läsa om på min blogg?
 Mode för överviktiga
 Viktminskning
 Dikter
 Noveller
 Boktips
 Filmtips
 Dagshändelser
 Tankar om allt möjligt som kan dyka upp... samhälls, filosofiska, psykologiska....
 Hästar och ridning
 Min träning

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästboken- Lämna ett meddelande tack!

Presentation


WELCOME TO MY BLOGG

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18
19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2009 >>>

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards