anonym81

Direktlänk till inlägg 1 juni 2009

dikter

Av Anonym81 - 1 juni 2009 20:43

VÅRDIKT MED EN KÄRLEKSDIKT.

Här är några dikter jag  har  letat upp på internet som berört mig  . Hoppas det kan beröra någon annan också.
kommentera gärna.


Vårens och kärlekshistorierna
Snart är vår vän våren här med grönt gräs och ljumma vindar
Att få gå i skogen och höra suset från björk och lindar
Det är ingen utopi utan det finns så nära dig i hjärta och själ
Allt är helt gratis och man behöver inte ta hänsyn till kostnadsskäl

När solen bryter igenom molnen och man känner sig glad
Man kan till och med glädjas över brännässleblad
För nu börjar livet på nytt igen och allt börjar om
Det är nog så at våren blir människornas läckergom

De spröda gröna blad som kommer fram på träden är en present
Musiken man hör av fåglar, bin och humlor har en dirigent
För denna orkestral kan spela upp de mesta av symfonierna
Många har skrivit på pränt just om våren och kärlekshistorierna

Man gläds över att vara människa för visst är detta en nåd
Den är spunnen fint för oss denna livets sköra silvertråd
Så ta vara på denna årstid detta är något alla behöver
Det dröjer inte så länge förrän fågel strecken flyger söderöver

Bo Grapenskog

Som våren
Sitter med min frukost i munnen,
lyssnar på de små fåglarna utanför.
De sjunger åter ut sin glädje idag,
över solen och värmen tillsammans i kör.

Precis som du får mig att göra älskling,
varje gång som jag tänker på dig.
Livet som kommit åter till mitt hjärta,
lika underbar som våren är du för mig.

I din närhet blir jag som ett litet barn,
det är något alla vi möter säkert ser.
Lika lycklig som årets första lärka,
dansar jag fram på gatan medan jag ler.

Till tonerna av fåglarnas sång utanför,
äter jag min frukost medan jag blundar.
Tänker på dig min älskade vårängel,
och alla dagar tillsammans som stundar.



Poesi av Freeman Poeter.se-hjärtat till en stödmedlem!


KÄRLEKEN ÄR TÅLIG OCH MILD,
KÄRLEKEN AVUNDAS INTE, DEN SKRYTER INTE OCH DEN ÄR INTE UPPBLÅST.

DEN UPPFÖR SIG INTE ILLA,DEN SÖKER INTE SITT, DEN BRUSAR INTE UPP, DEN TILLRÄKNAR INTE DET ONDA.

DEN GLÄDER SIG INTE ÖVER ORÄTTFÄRDIGHETEN, MEN HAR SIN GLÄDJE I SANNINGEN.

DEN FÖREDRAR ALLTING, DEN TROR ALLTING, DEN HOPPAS ALLTING, DEN UTHÄRDAR ALLTING.

KÄRLEKEN UPPHÖR ALDRIG.
  TÄNKVÄRT

RISKERA mer än andra tror är bra
ÄLSKA mer än andra tror är klokt
FÖRVÄNTA dig mer än andra tror är möjligt
DRÖM mer än andra tror är realistiskt
  OCH NU VAR DET NATT

Och nu var det natt över åsar och myrar
och månen stod högt över huset vid bron.
Små stjärnor de blänkte som vänliga fyrar
i blå havet under den konungens tron,
som sänder oss kärlek och drömmar och vårar
och längtan och svek och förlösande gråt
och ger oss den lusten, som gör oss till dårar,
högt hyllad, besjungen och fylld av försåt.

(1918-1920) Dan Andersson


  en jättefin dikt jag hittade på internet

Du möter många människor i ditt liv,

men det är endast riktiga vänner som

lämnar spår i ditt hjärta.

För att kunna hantera dig själv, använd huvudet;

För att kunna hantera andra, använd ditt hjärta.

Kloka människor diskuterar idéer;

Medelmåttiga människor diskuterar händelser;

Dåliga människor diskuterar andra människor.

Den som förlorar pengar, förlorar mycket;

Den som förlorar en vän, förlorar ännu mer;

Men den som förlorar tron, förlorar allt.

Vackra unga människor är en lyckoträff av naturen,

Lär av andras fel.

Du lever inte tillräckligt länge själv för att göra dem alla.

Vi är vänner du och jag,

tar du med en ny vän är vi tre.

Vi blir en liten grupp och får en vänskapskrets.

Det finns egentligen ingen början men heller inte ett slut.

Gårdagen är historia.

Morgondagen blir en överraskning.

Dagen idag är en gåva.

Visa dina vänner hur mycket du bryr dig om dem,

Sänd brevet till dem som du anser vara dina vänner.

När det sedan kommer tillbaka till dig, då vet DU

att du har en vänskapskrets.

(Torgil Jarnling:s HEMSIDA)

 
 
fido

fido

1 juni 2009 23:00

Tack för titten och välkommen åter. hmmm, minns inte var jag köpt brillorna men tror det antingen är på lindex eller så har jag skickat efter dom på ellos

http://fidobubblan.blogspot.com

 
Ingen bild

prematurbarn

1 juni 2009 23:50

Hejsan!
Vad kul att du ska ta upp ditt skrivande =)
Du hade gärna fått det papperet, men nu hittar jag det inte.. Ska leta nogrannare imorgon.. Hoppas jag hittar det..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Grr

Av Anonym81 - 28 januari 2010 22:19

Hopp.. kom inte in bilen... skunkigt... Så jag sitter nu och väntar på skjuss, måste ut till hästarna och natta dem. ringde precis... skjussen är nästan här jippppieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!! vi hörs   ...

Av Anonym81 - 28 januari 2010 18:51

  . SKA JAG FÖRSÖKA KÖPA NÄR JAG HAR RÅD VILL VERKLIGEN LÄSA DEN SISTA BOKEN I SERIEN. DEN SLUTADE SÅ JAG VILL VETA VAD SOM HÄNDER SEN. BÖCKERNA HAR VERKLIGEN UTVECKLATS TILL DET BÄTTRE I VARJE BOK. SÅ DEN SISTA BOKEN BORDE VARA RIKTIGT ...

Av Anonym81 - 28 januari 2010 18:47

BETYG: EEEE DENNA BOK ÄR DEN MEST SPÄNNANDE I SERIEN AV DE TRE BÖCKERNA TYCKER JAG. Ljudet av ditt hjärta är den uppmärksammade ­fortsättningen i Stephenie ­Meyers berättelse om Bellas och Edwards omöjliga kärlek "Bella?" Edwards mjuka rös...

Av Anonym81 - 28 januari 2010 18:33

Nu verkar det slutat snöa ute.. Härligt.. Men.. vad ska jag hitta på? har legat och slöat hela dagen i ren tristess. Har ångest... Men så är det ju när man inte gör något. Vettigt alls. Vi är ju skapade för att göra saker. Ska göra något at...

Av Anonym81 - 28 januari 2010 14:18

   Det är väldigt många som skriver något om snön ute, och jag ska inte vara sämre, eller rättare sagt det är nog rätt svårt att undvika, för alla berörs vi av snön på något vis.   I morse var det en halv meter snö ute på parkeringen, men även,...

Omröstning

Vad vill ni läsa om på min blogg?
 Mode för överviktiga
 Viktminskning
 Dikter
 Noveller
 Boktips
 Filmtips
 Dagshändelser
 Tankar om allt möjligt som kan dyka upp... samhälls, filosofiska, psykologiska....
 Hästar och ridning
 Min träning

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästboken- Lämna ett meddelande tack!

Presentation


WELCOME TO MY BLOGG

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18
19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2009 >>>

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards