anonym81

Alla inlägg den 4 januari 2010

Av Anonym81 - 4 januari 2010 23:59

Jag har bestämt mig för att jag ska utmana mig med något varje vecka.

Det kan vara löjliga smågrejjor som ni ser som självklara men som har varit svårt för mig som varit så nere och haft svårt att ta hand om mig själv -till lite större grejjer. Vad det blir. Det bestäms från vecka till vecka... Allteftersom jag mår och känner att jag vill förändra/ stärka hos mig själv eller andra, men främst mig själv är det tänkt. Om det sedan påverkar någon annan till något bättre är det bara ett plus.


Denna veckas utmaning är att testa sovtipset från förra inlägget.

En vecka ska jag prova det så rapporterar jag sedan hur det fungerade för mig, för uppenbarligen så bör jag,/ måste/ vill jag kunna sova bättre.

så det får bli årets första utmaning.


Hörs!!

Av Anonym81 - 4 januari 2010 23:55

Ett tips om hur man kan göra för att somna in, när dem har svårt att sova...

ska prova nu när jag går och sover =)


Påminn mig om att jag ska redovisa resultatet om en vecka...

det blir veckans utmaning.

Av Anonym81 - 4 januari 2010 23:39

Bra!!


Här kommer ett bra klipp....

Kolla in länken =) http://www.youtube.com/watch?v=RQc1C8HjoI8





Av Anonym81 - 4 januari 2010 22:57

I brist på annat så kan jag berätta att jag....

att jag.....

känner mig som den fula ankungen...  





Av Anonym81 - 4 januari 2010 19:33

Ska upp 6 imorgon och släppa ut hästar.

Hoppas jag har ork att både gymma och rida min häst, tänkte rida till ridhuset om det är kallt om det finns någon tid ledigt..

Jag måste återgå till vanorna nu, jag har gått upp det jag gått ner, men samtidigt kan jag tycka att jag fått mer kurvor över midjan, samtidigt som magen känns svullen igen.


Längtar efter min gymbok... så jag kan få lite motivation...

jag har satt upp några mål som jag ska följa iaf.. men det tänker jag inte berätta just nu, det kommer eftersom...


Hemlig? JAAAAAAAAAAAAAA VEEEEEeeeet !!!!! Men lite vill jag spara på.


Sociala kontakter saknar jag.. Eller rättare sagt vänner- Har kommit underfund med att jag har inga äkta, ärliga vänner som håller det dem lovar och visar intresse för att bry sig om mig, för att jag är jag.

jag har vänner, men inga jag vill umgås med som står på samma nivå..

Men å andra sidan... Jag är van , jag har aldrig haft en riktig riktig vän.


Men det skulle va skönt och få ha någon gång.


näää vet inte vad jag ska hitta på nu, borde diska, städa kattlådan och lite annat pyssel. Men tror jag ska ta på mig pyamasen och hoppa ner i soffan och slå på tvn och ladda batterierna ännu en dag...



Av Anonym81 - 4 januari 2010 19:27

Somnade vid 20 tiden helt utsliten. Vaknade dessvärre vid 22.20 efter det kunde jag inte somna om, tankar fanns hela tiden och jag körde andningsteknik och försökte fånga en tanke i fokus fungerade inte, öppnade ett fönster, svettades så kopiöst... Men ingenting fungerade och det minsta lilla en av mina kissar pratade ( hon surrar en hel del när hon märker att man är vaken) så var det kört. Tillslut vid 7 tog jag en Atarax och somnade in nästan två timmar, skönt, men känner mig knepig idag, brukar göra det när jag tar en atarax. vill helst undvika det. Ska försöka lägga mig vid 22 idag fast om jag känner mig själv rätt så vill jag krypa ner redan nu, kroppen är tung, det börjar  värka lite i huvudet ( kanske för att jag börjar att slappna av) .



Av Anonym81 - 4 januari 2010 19:20

Lade mig på soffan kl 7 imorse, provade sova med bara ett lakan, svettades i mängder. ( ingen temp)


Sov till 9 , r usade upp slängde på mig kläderna och åkte och tog bort stygnen på örat som var lite knepigt, sköterskan hade supersvårt att få bort ett av de sexstygnen men tillslut lyckades det. Träffade en gammal bekant där och hejjade på henne.


Åkte hem.. sååå trött....

Vilade - telefonen ringde och ringde men jag struntade i att svara , tillslut skickade jag ett sms om att jag inte vill bli störd först en viss tid. Sov helt okej en timme. Villle inte kliva upp var så trött.


Åkte och besiktade bilen. Den gick inte igenom men får köra en månad iaf tills grejjerna är åtgärdade, tur jag har mamma och pappa vad skulle jag annars göra.?


Åkte till pappa och berättade om vad som skulle göras åkte sedan till låtsasmorfar och åt supergod smörgåstårta. Och en marängtårtekaka av något slag... Gott...


Hem, höll på somnade vid ratten. vilade en timme, åkte och tog in hästar, gosade och pysslade med min och har ångest för att jag inte orkar rida idag heller. I nmorgon ska jag rida . Fast det skulle typ bli 20 minus då brrr...


Sitter nu vid bloggen, ska uppdatera min sovvana för inatt, glömmer alltid att skriva under den rubriken men jag gör det när jag kommer ihåg. För min egen skull...



Tidigare månad - Senare månad

Omröstning

Vad vill ni läsa om på min blogg?
 Mode för överviktiga
 Viktminskning
 Dikter
 Noveller
 Boktips
 Filmtips
 Dagshändelser
 Tankar om allt möjligt som kan dyka upp... samhälls, filosofiska, psykologiska....
 Hästar och ridning
 Min träning

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästboken- Lämna ett meddelande tack!

Presentation


WELCOME TO MY BLOGG

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010
>>>

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards