anonym81

Alla inlägg den 11 januari 2010

Av Anonym81 - 11 januari 2010 19:12



Duktig idag

kände jag mig.


vaknade 5 imorse tänkte ge mig till träningen vid 5.30 men var lite för trött. Som sagt.. somnade inte först efter 2 i morse.


Men vid 8 ti den var jag i gymmet och gjorde gymövningarna. Var skönt, var ensam så jag behövde inte skämmas över att jag tog hjälp av min bok ... men sen i slutet av träningen kom en person till, men hon har jag träffat på förut och hon är jag inte " rädd" för, skämms int för henne. HOn verkar väldigt hurtig den kvinnan, en övre medelålders. Hon verkar beslutsam på något vis =) . Sedan slutade jag med löpbandet. Gick 2 km normaltempo utan motstånd. Tog ca 20 minuter. 2 minuter joggade jag. Orkade inte gå längre, kroppen var så tung, och benen kändes som stockar. Tänkte jag skulle spara lite energi till ridningen också på f.m


Åkte hem, åt en clementin och lade mig och vilade, men kom inte upp ur soffan först på e.m . Åkte då och tankade och red.


Red på en mycket tjurig häst idag, såååå seeeeeg. Ville inte vara med på noterna idag alls. allt jag ville var att han skulle bli snabb för hjälperna men det vill inte han . SÅ det blev lite konflikt.

Hemma igen i stallet reste han sig och viftade med frambenen som hingstarna gör, så jag ramlade av och slog i huvudet. 2010 börjar inte bra ... Men han gjorde det inte för att vara dum för skulle han velat ha av mig så skulle han gjort det för länge sen. Bra att han visar lite temprament iaf. =) Synd att jag ska vara så klumpig att åka av bara. Vissa hästar kickar när dem blir sura, min häst verkar  resa sig, blev lite paff att han reste sig så högt bara å viftade med frambenen. Han brukar bara småresa sig när han blir riktigt förbannad och det gjorde han idag när han var inspänd, men jag höll knappt i tyglarna.

Imorgon vill jag inte rida med hjälptyglarna för M.E hoppas hon förstår när jag berättar, kanske var jag dum som tog på hjälptyglarna men jag tycker att han ska vänja sig vid dem och sluta med dem när han slutar att slänga med huvudet rakt upp i luften. Jag menar jag behöver ju inte använda dem just och det gjorde jag just inte idag heller.  Men men ... så kan det gå... fick lite ont i huvudet och mådde illa ett tag, nu är det bättre men har som ett pannband av smärta på huvudet. Ska leta reda på en alvedon eller något och hoppa in och ta en varm dush och sova tidigt.


Det är som sagt sovdags... =) 2-3 timmar kvar bara... hihi..


lämna gärna någon kommentar eller något gästboksinlägg.. det är så tomt,,,, och glöm inte helelr att rösta.


THANK you!

Av Anonym81 - 11 januari 2010 18:53

Så här kommer dagens träning och sedan uppdaterar jag de tidigare träningarna senare.


Gymmet 8-9 ( med stången, utan vikt) siffran 2 står för set och den andra siffran för reps.


Knäböj 15x2

Hamstringscurl/ marklyft med raka ben 15x2

Armhävningar 15x2

Bänkpress med 2 kg hantlar 15x2

Framåtlutande skivstångsrodd 15x2

Enarmsrodd 15x2

Stående axelpress 15x2

Sittande dips- orkade bara 6x2

Stående biceps curl 15x2

Stålmannen 15x2

Benlyft med böjda knän 15x2

Crunch 15x2


2 km utan motstånd på löpbandet varav 2 minuter var jogg. Tid ca 20 minuter


Uteritt med tjurig häst i 40-50 minuter ... ( reste sig hemma och jag ramlade av)



Tidigare månad - Senare månad

Omröstning

Vad vill ni läsa om på min blogg?
 Mode för överviktiga
 Viktminskning
 Dikter
 Noveller
 Boktips
 Filmtips
 Dagshändelser
 Tankar om allt möjligt som kan dyka upp... samhälls, filosofiska, psykologiska....
 Hästar och ridning
 Min träning

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästboken- Lämna ett meddelande tack!

Presentation


WELCOME TO MY BLOGG

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010
>>>

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards