anonym81

Alla inlägg den 6 januari 2010

Av Anonym81 - 6 januari 2010 20:05

En tanke slog mig- Rätt så fånigt egentligen.. men när jag sa ordet fruktsallad högt för mig själv så kom jag och tänka på den där leken man lekte mycket när man var liten i skolan och hos vänner.

Man skulle vara en frukt och sedan när man sa fruktsallad så skulle man byta plats med varandra eller hur det nu va och en b lev kvar. Sa man t ex äpple så skulle alla som var äpple byta plats med varandra =) ...

Dum tanke... men ibland kommer jag och tänka på sådana där grejjer...

Men min fruktsallad är ingen lek.

Det är början till en förrändring hos mig på något vis som jag hoppas har någon slags nytta.

Vad består min fruktsallad av ikväll? Äpple, kiwi, banan clementiner och kanske kanske en apelsin...


( vad få det är som kikat in på min blogg idag och igår, förstår inte varför)

Av Anonym81 - 6 januari 2010 19:15

Hittat en ny artist... En ny låt  ... eller ny... den lades upp 2008 men fick av en slump höra den idag..

Sjukt bra låt... ! Texten och allting... !




Av Anonym81 - 6 januari 2010 18:54

Har inte ens hört att han skulle va med där

men det förvånar mig inte.

han gör allt för a tt synas den mannen, när han inte syns via musiken så syns han via .. ja... annat=) .. Vad tycker du om Basshunters medverkan i Big Brother? Vill gärna veta jag. ..





Av Anonym81 - 6 januari 2010 17:45

Nu på kvällen och det var 23 minus mitt på dagen.

Ingen ridning idag.

Hästarna fick gå in tidigare, dem såg ut som isgubbar.

Mest min, frost överallt ( fast dem hade täcken)

Ska tydligen vara kallt imorgon med.

Men då rider jag till ridhuset så då blir det bara kallt dit oc hhem likaså på fredag.


Ställde mig på vågen idag. har gått upp massor =( 'suckar* ) fast ändå kan jag se en förrändring runt magen. Även om den inte visar att den gått ner något speciellt så kan jag ändå se konturer av attj ag har muskler där, ( även om vägen till rutor är låååååååååååångt  borta ) den dallriga, gravidformiga magen har börjat inta en annan form, fast jag är fortfarande väldigt " svullen" på något vis.


Har haft ångest idag bara för att jag åt massor igår. Först färdig lasagne ( inte nyttigt direkt) , sen mackor, pastasallad och läsk under kvällen, måste sluta med det där, tvn är livsfarlig det är då jag blir sugen på att äta hela tiden, sedan hade jag en dålig dag igår igen då jag kände att, vaddå kämpa mot vikten, det är ju ingen ide. jag kommer alltid bli tjock iaf, så avslutade jag med lite glass, tänkte att det kan ju va skönt mot mitt halsont, och det var det faktiskt, hade grymt ont i halsen igår/ natt.


Idag ville jag b ege mig till gymmet, men vågade inte, min bil är inte så pålitlig när det är kallt. Dessutom ligger jag på gränsen till feber men det struntar jag i. Vill träna imorgon med, men tror inte att det går, kanske om jag kan låna mamma och pappas bil på morgonen, vi får väl se om jag kan låna den en timme. Behöver ju inte träna hårt, bar alite lite  grann. =) .

Sedan ridhuset på eftermiddagen om det är något ledigt.. vill inte rida för tidigt, han brukar hitta på hyss och bli rastlös om han står inne för länge ensam.


Nu är jag sådär onyttig igen. Köpte hembakad pizza jag slängt i ugnen, har inte ätit på hela dagen idag mer än en korv med bröd när jag skjussade mamma på jobbet för ca 2 timmar sen. Samt någon hårdbröd macka med skinka på i f.m har inte haft någon aptit. Men en grej jag måset vara duktig och berömma mig själv för idag är att jag köpt frukt, har börjat intala mig att det är bättre att göra fruktsallad när jag blir sugen på något, än att köpa en chokladbit var och varannan dag. Och jag känner faktiskt att jag är sugen på frukt.


Sedan får vi se hur länge motivationen att hålla mig borta från godis räcker. Så hädanefter när jag är sugen på choklad ska jag istälet gå och köpa en frukt. =) .



Tidigare månad - Senare månad

Omröstning

Vad vill ni läsa om på min blogg?
 Mode för överviktiga
 Viktminskning
 Dikter
 Noveller
 Boktips
 Filmtips
 Dagshändelser
 Tankar om allt möjligt som kan dyka upp... samhälls, filosofiska, psykologiska....
 Hästar och ridning
 Min träning

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästboken- Lämna ett meddelande tack!

Presentation


WELCOME TO MY BLOGG

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010
>>>

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards