anonym81

Alla inlägg den 8 januari 2010

Av Anonym81 - 8 januari 2010 17:56


Fruktsalladen var god sist =) har inte orkat bloggat så mycket dem här sista dagarna. Men det har inte hänt så mycket ändå.

Mer än att jag känner mig mer och mer "Deppressed" deppig.

Kunde inte gymma igår, var för kallt för att ta mig till gymmet och att rida, även om jag kunde gå till ri dhuset så var det för kallt för ansträngning. Det var 27 minus här och på kvällen i stallet 28.2 minus strax före 20.00

Var så hängig och ledsen igår, orkade inte ta mig upp. Låg på soffan och sov hela dagen. Förutom de gånger jag bara var tvungen att gå på toaletten.

Åkte till stallet igårkväll, gosade lite på Aet. Lekte ben 1-2-3-4 =) och han kan nu nästan buga endast med att peka med spöet och säga buga, men bara nästan.


Idag var det bara 20 minus och jag klädde på aet filtar och skrittäcken och begav mig till ridhuset. Provade skutta så lååågt... det lägsta pås ockerbiten. Var skojj, fast det var oplanerat.. tog det bara några gånger. Tack M. för att du hade tålamod att vänta på oss. Sedan red jagl ite dressyr men det var omöjligt, manegebotten var förjävlig, så ojämn. Så jag gav upp det ganska fort och lät han hgå upp med huvudet, galoppade honom lite och sedan fick C provrida honom. Hon tyckte det var jättekul, sedan klädde vi på oss allt igen, och gick hem, hon red. Jag frös som tusan, kändes som mer än 20 minus ute... hon fick borsta lite och pyssla, hoppas hon uppskattade det, det tror jag iaf. =)  Jag åkte in på affären, hyrde två filmer... gamla filmer som ni säkert har sett min inte jag, kommer att recensera dem i vilket fall sen... antingen ikväll eller imorgon, ska nämligen ta och se dem snart. samt chippa och dippa lite... jaaa jag vet.. fruktsalladen bröts redan igår, men... jag äter iaf frukt varje dag sedan jag köpte frukten så det är bra. =) något iaf.


Känner mig tjock fet och ful.

vill inte gå utanför dörren.

Jag vet att människor inte ser mig som jag ser mig själv.

Men jag vet inte vad det är, jag skämms. för hur jag ser ut.


I går köpte jag popcorn också.. smörpopcorn kunde inte låta bli, gott var det... som vanligt alldeles för mycket kalorier men ändå.


Gjorde pannkakor i e.m också.. dem blir inge bra, men jag har aldrig lyckats med pannkakor, jo förresten, den sista blev bra. Men det är väl något jag måste träna på =) Pannkakor kanske inte heller är det nyttigaste men det är en förrändring, jag provade göra egen mat, det hör inte till vanlig heterna direkt.


Igår kväll ringde en vän jag inte pratat med på länge. Tyvärr hade jg inte hört det, men jag hade tänkt på honom då på kvällen och även dagen innan =) skrev sms på fm och frågade om han kände att jag tänkte på honom igår... han skrattade bara men han skulle höra av sig igen ikväll eller imorgon.


Idag har jag varit något sånär pigg iaf. Piggare än vanligt. Men jag har fortfarande svårt med acceptansen att acceptera den jag är, och vem jag är.


I morgon är det dressyrmöte och det blir taccogratäng tror jag, det är gott.. mums... =)


Hoppas på varmare väder till veckan så jag kan börja träna igen, kanske mår jag lite bättre då. Jag vet inte, men jag kopplar bort tankarna ett tag iaf.


Jag har fixat ett gymprogram också som jag ska följa i fyra veckor.


Även om jag inte gått ner i vikt. Så kände jag när jag gick från riskolan och hem idag att jag blev inte ens andfådd, det var så lätt.. det är väl ungefär 2 km . Samt att jag kände mig lite smidigare när jag böjde mig i ryggen idag, trots att det var så kallt, kom och tänka på det när jag försökte få ur isen ur vattentunnan för att bära in den, men jag fick inte ut någon is och det var så mycket och tunnan var så tung att jag orkade inte bära den, gjorde alldeles för ont i armen så jag lät den vara ute. Skrev det på tavlan också, få se om det är någon som blir sur och det pratas illa om hru lat jag är ellern ågot, fast eg, ska ingen bry sig eftersom det är min tunna till min häst. =)


Nu ska jag kolla om det finns något att titta på tv, annars så sätter jag in någon film.


Tack för att ni läser!

Kram!

Tidigare månad - Senare månad

Omröstning

Vad vill ni läsa om på min blogg?
 Mode för överviktiga
 Viktminskning
 Dikter
 Noveller
 Boktips
 Filmtips
 Dagshändelser
 Tankar om allt möjligt som kan dyka upp... samhälls, filosofiska, psykologiska....
 Hästar och ridning
 Min träning

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästboken- Lämna ett meddelande tack!

Presentation


WELCOME TO MY BLOGG

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010
>>>

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards