anonym81

Alla inlägg den 22 januari 2010

Av Anonym81 - 22 januari 2010 19:03

Äntligen går det att lägga in min favoritreklam

Här kommer den

Av Anonym81 - 22 januari 2010 18:14

    På foder, som hundvakt eller kanske t om köpes.Eller till låns då och då när din tid inte räcker till.


Har haft hund tidigare och har varit utan nu i ett och ett halv år, och känner verkligen att jag skulle vilja ha hundlivet tillbaka.

 

Har dock några krav och dessa är:

  • Den ska vara snäll mot både barn och vuxna, den ska vara pålitlig.
  • Den får inte vara en sk problemhund
  • den ska gilla att åka bil, träffa andra hundar och vara ute på lagom promenader några gånger om dagen. Den får alltså inte vara överaktiv.
  • den ska vara rumsren
  • Vara van katt och gärna häst då jag vill kunna ta med den till stallet ibland.
  • att den kan vara hemma kortare stunder då man kanske behöver åka till affären eller så. Utan att den skäller eller biter sönder inredninge, eller äter upp kattorna =)
  • Den ska vara lydig
  • Den ska inte dra i kopplet för mycket då jag ahr problem med en arm.
  • Den ska vara snäll att duscha , klippa klor och göra ren öron på, borsta osv ,vanlig skötselvård.
  • Inte vara matelak

Nu håller jag tummarna på att det finns någon därute som vet av någon hund till mig, jag kan berätta mer om mig själv när du har hört av dig om det är en hund av intresse.

Kort om mig nu: 28 år, arbetslös, har häst och katt, bor i lägenhet på landet, så strövområden finns det här. Hunden kommer få daglig omvårdnad, promenader några gånger om dagen naturligtvis, varav en promenad som är lite längre.  Den kommer få hundkompisar att leka med ibland då mina föräldrar har en Sankt Bernhard och en av mina vänner har en Rottweiler. Den kommer också få åka med mig till stallet ibland, inte alltid, därför är det viktigt att den kan vara ensam ett par timmar ibland när det behövs. Jag är inte speciellt hundvan, trots att jag har haft hund och har haft hund i min uppväxt. Med det menar jag att jag är inte någon hundexpert på något vis, utan är på ett nybörjar stadium kan man säga och behöver därför en lättsamhund att " lära upp" mig på för både hundens och mitt bästa .


Tidigare månad - Senare månad

Omröstning

Vad vill ni läsa om på min blogg?
 Mode för överviktiga
 Viktminskning
 Dikter
 Noveller
 Boktips
 Filmtips
 Dagshändelser
 Tankar om allt möjligt som kan dyka upp... samhälls, filosofiska, psykologiska....
 Hästar och ridning
 Min träning

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästboken- Lämna ett meddelande tack!

Presentation


WELCOME TO MY BLOGG

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010
>>>

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards