anonym81

Direktlänk till inlägg 24 januari 2010

Trött , trött , älgbesök och lite grinig

Av Anonym81 - 24 januari 2010 09:03

Klockan ringde- så förbaskat trött på mina ringsignaler i mobilen. Skulle vilja förnya mig lite men kommer mig aldrig för. 

Vaknade och var så trött och grinig, det enda jag hade i huvudet var - jag vill inte, jag orkar inte men jag måste, hästarna måste få mat och komma ut.

Slängde på mig kläderna och åkte iväg till stallet, gav dem mat och släppte ut dem, fick sällskap av en älg också som s tod precis utanför hagen och åt, det gjorde mig lite gladare för stunden. Men jag blir alltid så grinig också när jag har ont någonstans och fortfarande är det armen som spökar. Alltid när jag slängt på sista täcket på hästen så värker de kopiöst och inte nog med det. Man ska gå ut med hästarna också. Eftersom hästarna är vana att gå på höger sida och jag vill ta dem på vänster så brukar de bli lite smått förvirrade och det är så bökigt. Sedan sk alla vattentunnor ut , och dem väger ju lite ,och fyllas vatten, sen ska vattenslangen lindas in och sopas. I dag var jag så less och grinig så jag snabb sopade. Har så ont. Det strålar liksom i hela armen ut till handen typ. Så här har jag haft det sen misshandeln för 2 år sen men de hittar inget fel mer än att de då jämförde skadan med tennisarmbåge typ. Provade akupunktur, hjälpe för stunden, funderar på om jag ska ta upp de igen. Men det är så bökigt och det ger ingen längre smärtstillande. Måste försöka vila den. Ska snart skriva färdigt kompleteringsuppgifterna i företagsekonomin. Gruvsam, måste vila en stund och se om jag kan bli på lite bättre humör, sedan är det träning för Å. på e.m

Den där filmen jag hyrde igår kommer jag inte hinna se, synd. Men så kan det vara ibland, får väl hyra om den någon dag framöver.  SEdan får vi se om jag sticker till J och ser på film och sover där eller om jag skiter i det. Blir lite tokig, vet inte om han säger att vi kan kolla på film för att han vill vara snäll eller om han verkligen vill ha mig där som sällskap. Han är lite svår att förstå sig på eller så är jag inne i någon period bara där jag misstolkar allting och vrider på allt bara för att jag har någon slags inre osäkerhet, jag vet inte alls.

hur som helst. Den har inte varit så jättebra vecka och denna dag är den värsta av alla. Hoppas det vänder, humörmässigt.


Nu blir det vila!

* anonym left the blogg*

 
 
Annika

Annika

24 januari 2010 20:58

Hej och tack för titten i min blogg!
Jag har läst lite här.....känns tråkigt att du inte mår bra. Den där förlamande tröttheten du känner hänger säkerligen ihop med självkänslan - OM du har kollat att det inte är något fysiskt fel. När jag själv kände mig mest obetydlig i hela världen var jag konstat trött.

Hade önskat att du kunde hittat någon coach el. dylikt som kunde hjälpt dig. Men jag vet att det är svårt. Alla psykologer och coacher är inte bra..... Vet inte heller var du bok, så jag kunde tipsat dig.

Jag skulle gärna skicka dig min första bok i Svarta Katten-serien, för den har hjälpt många, många. Men den är tyvärr slut. Den finns dock på bibliotek :) Och om biblioteket inte har den inne kan dom beställa in den.

Lycka till med livet. Det ÄR visserligen som en berg-och-dalbana, men man måste ju även ha topparna (som jämnar ut dalgångarna.)

KRAM

http://www.banfield.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Grr

Av Anonym81 - 28 januari 2010 22:19

Hopp.. kom inte in bilen... skunkigt... Så jag sitter nu och väntar på skjuss, måste ut till hästarna och natta dem. ringde precis... skjussen är nästan här jippppieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!! vi hörs   ...

Av Anonym81 - 28 januari 2010 18:51

  . SKA JAG FÖRSÖKA KÖPA NÄR JAG HAR RÅD VILL VERKLIGEN LÄSA DEN SISTA BOKEN I SERIEN. DEN SLUTADE SÅ JAG VILL VETA VAD SOM HÄNDER SEN. BÖCKERNA HAR VERKLIGEN UTVECKLATS TILL DET BÄTTRE I VARJE BOK. SÅ DEN SISTA BOKEN BORDE VARA RIKTIGT ...

Av Anonym81 - 28 januari 2010 18:47

BETYG: EEEE DENNA BOK ÄR DEN MEST SPÄNNANDE I SERIEN AV DE TRE BÖCKERNA TYCKER JAG. Ljudet av ditt hjärta är den uppmärksammade ­fortsättningen i Stephenie ­Meyers berättelse om Bellas och Edwards omöjliga kärlek "Bella?" Edwards mjuka rös...

Av Anonym81 - 28 januari 2010 18:33

Nu verkar det slutat snöa ute.. Härligt.. Men.. vad ska jag hitta på? har legat och slöat hela dagen i ren tristess. Har ångest... Men så är det ju när man inte gör något. Vettigt alls. Vi är ju skapade för att göra saker. Ska göra något at...

Av Anonym81 - 28 januari 2010 14:18

   Det är väldigt många som skriver något om snön ute, och jag ska inte vara sämre, eller rättare sagt det är nog rätt svårt att undvika, för alla berörs vi av snön på något vis.   I morse var det en halv meter snö ute på parkeringen, men även,...

Omröstning

Vad vill ni läsa om på min blogg?
 Mode för överviktiga
 Viktminskning
 Dikter
 Noveller
 Boktips
 Filmtips
 Dagshändelser
 Tankar om allt möjligt som kan dyka upp... samhälls, filosofiska, psykologiska....
 Hästar och ridning
 Min träning

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästboken- Lämna ett meddelande tack!

Presentation


WELCOME TO MY BLOGG

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010
>>>

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards